Modernizacja linii diagnostycznej – wymień stare na nowe

Wymiana urządzeń bez ingerencji w posadzkę

Mamy przyjemność w skrócie podzielić się z Państwem naszymi osiągnięciami:

  • Nasza firma CARTEC wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i działając zgodnie z przepisami dostosował oferowane przez siebie urządzenia w obowiązującym w dyrektywie terminie – w 2018 roku. Od tego czasu proponujemy klientom urządzenia, które posiadają certyfikaty potwierdzające zgodność urządzeń z wymaganiami Dyrektywy 2014/45/UE
  • Firma CARTEC wyposaża stacje w urządzenia zaprojektowane i wyprodukowane wyłącznie w krajach Unii Europejskiej
  • W ofercie posiadamy gamę urządzeń rolkowych uniwersalnych i osobowych w pełni realizujących wymogi Dyrektywy, a ponadto dopasowanych do otworów fundamentowych urządzeń poprzedniej generacji, które pracują na polskich Stacjach Kontroli Pojazdów i cieszą się zaufaniem oraz popularnością

 

Przed modernizacją Po modernizacji
Linia diagnostyczna przed modernizacją Linia diagnostyczna po modernizacji

Najczęściej zadawane pytania

Oferujemy kompleksowe wyposażenie Stacji Kontroli Pojazdów, Okręgowych Stacji Kontroli Pojazdów, warsztatów samochodowych i serwisów ASO. Są to urządzenia takich marek jak: CARTEC, John Bean, SUN, należących do światowego koncernu Snap-on. Pozostałem arki to Norfi, Capelec, Skamt, Gudepol, AMI, Velyen, Ravaglioli.

Posiadamy własny zespół wyszkolonych i doświadczonych serwisantów. Dowozimy zakupione urządzenia na miejsce, montujemy, uruchamiamy, szkolimy pracowników.

Przeprowadzamy okresowe kontrole serwisowe urządzeń do diagnostyki. Zapewniamy naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne urządzeń zakupionych w naszej firmie. Zapewniamy szybką reakcję na zgłoszone usterki – 24h. Oferujemy również części zamienne i materiały eksploatacyjne do urządzeń.

Nasi pracownicy szkolą merytorycznie i praktycznie z obsługi urządzeń. Pokazują od podstaw jak prawidłowo obsługiwać urządzenia i prawidłowo wykonywać z ich użyciem badania techniczne pojazdów.

Współpracując z Naszą firmą Cartec otrzymują Państwo pełne wsparcie techniczne od doboru miejsca pod działalność taką jak SKP, OSKP lub warsztat z uwzględnieniem przepisów prawnych poprzez wsparcie w doborze urządzeń i wieloletnią obsługę techniczno serwisową.

Wysokość zarobków zależy od wielu czynników, takich jak lokalizacja stacji, liczby zatrudnionych pracowników, poziomu konkurencji w okolicy, liczby wykonywanych przeglądów, itp.
Koszty inwestycji w taką działalność wynoszą od kilkuset tysięcy złotych do kilku milionów złotych, w zależności od wielkości i standardu stacji. Z kolei miesięczne przychody mogą wynosić od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych.

Zarówno stacje kontroli pojazdów (SKP) jak i okręgowe stacje kontroli pojazdów (OSKP) są prowadzone przez podmioty prywatne. Różnica między nimi polega głównie na tym, że stacje SKP przeprowadzają badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 3,5 tony, podczas gdy OSKP wykonują badania pojazdów o DMC do 3,5 tony oraz powyżej 3,5 tony.
OSKP są większe niż SKP, zwykle posiadają większą ilość stanowisk diagnostycznych oraz sprzętu diagnostycznego. OSKP zatrudniają również więcej wykwalifikowanych diagnostów samochodowych.

Stacja Kontroli Pojazdów (SKP, OSKP) to miejsce, w którym przeprowadza się badania techniczne pojazdów. Celem takich badań jest sprawdzenie stanu technicznego pojazdu, który ma wpływ na bezpieczeństwo użytkowników drogi oraz ochronę środowiska.

Stacje Kontroli Pojazdów (SKP) zarabiają na przeprowadzaniu badań technicznych pojazdów. Każdy właściciel pojazdu, który musi przejść badanie techniczne, musi uiścić opłatę za takie badanie. Opłata ta jest regulowana przez władze państwowe i jest uzależniona od rodzaju pojazdu, jego wieku oraz rodzaju przeprowadzanego badania. Ponadto, stacje kontroli pojazdów mogą zarabiać na dodatkowych usługach, takich jak np. kontrola geometrii, ustawienia świateł, sprzedaż ubezpieczeń lub doradztwo techniczne.

W Polsce kursy na diagnostów samochodowych są oferowane przez różne instytucje, w tym przez szkoły i ośrodki szkoleniowe. Koszt takiego kursu może się wahać od około 1000 do nawet kilku tysięcy złotych. Warto jednak zauważyć, że uzyskanie tytułu diagnosty samochodowego wymaga nie tylko ukończenia kursu, ale również posiadania odpowiednich kwalifikacji i doświadczenia w dziedzinie mechaniki samochodowej.

Jeśli nie zdążysz przeprowadzić przeglądu technicznego w terminie, to grozi Ci kara pieniężna. Termin przeglądu technicznego jest bowiem kontrolowany przez organy państwowe, takie jak policja lub Inspekcja Transportu Drogowego (ITD), które mogą ukarać kierowcę mandatem za brak ważnego badania technicznego lub zakazać prowadzenia pojazdu w przypadku poważnych usterek.

Aktualny koszt przeprowadzenia badania technicznego podstawowego auta do 3,5 tony to 98 zł + 1 zł opłaty na CEPIK.

Firma Cartec posiada w swojej ofercie Czytnik informacji diagnostycznych do układu OBD II 24V dla ciężarówek.

30-go marca 2023r światło dzienne ujrzała rekomendacja Komisji Europejskiej dotycząca konieczności kontroli emisji cząstek stałych
w nowoczesnych silnikach diesla podczas okresowych kontroli technicznych. Szwajcaria, Belgia, Holandia oraz Niemcy
już wdrożyli do procedur okresowych badań technicznych test licznikiem cząstek stałych jako obowiązkowy dla najnowszych pojazdów.
(od Euro V lub Euro VI). Kontrole mają na celu wyłapywanie usuniętych, niesprawnych lub zmanipulowanych układów oczyszczania spalin
w pojazdach gdzie będące obowiązkowym wyposażeniem PTI / SKP tradycyjne dymomierze optyczne są całkowicie bezużyteczne.
Dostępne są już dane na temat wyników skuteczności tej kontroli z państw, które już wdrożyły do systemu ten rodzaj testu.
Niestety potwierdzają one iż ok 10% przebadanych pojazdów nie spełnia norm emisji daklarowanych-wykazanych przez producenta podczas badań homologacyjnych.
Co jest wynikiem dosyć wysokim, ponieważ mówimy tu o jednym z wielu, typie usterki kończącym całość badania sprawności pojazdu wynikiem negatywnym.
Dla przypomnienie w Polsce odsetek wyników wszystkich typów niesprawności na stacjach kontroli pojazdów wynosi niewiele ponad 2%.
W niedługim więc czasie także i w rodzimych stacjach kontroli pojazdów pojawi się nowe wyposażenie wymuszone rozwojem technologicznym branży motoryzacyjnej.
Warto też wspomnieć o fakcie iż wyposażenie SKP/OSKP pozostaje niezmienne od 2006r a niektóre urządzenia są w ciągłej eksploatacji od ponad 30lat.
Jest wiec okazja do przybliżenia dwóch najpopularniejszych technologii, które zdominowały rynek liczników cząstek stałych.
Pierwszą metodą jest CPC (Condensation Particle Counters) gdzie niewielkie cząstki z zakresu nas interesującego 23-200nm są powiększane przez kondensację
do rozmiarów rządu wielkosci pyłu zawieszonego 10-12um a następnie zliczane. Technologia polega wytworzeniu z cieczy roboczej (butanolu, izoplopanolu)
przesyconego aerozolu gdzie cząstki stanowią jądra kondensacji, które następnie rosną do rozmiarów mierzalnych optycznie. Metoda ze względu na wykorzystywane
zjawiska fizyczne (dysfuzyjne chłodzenie termiczne), konieczność utrzymania równowagi ciśnienia-temperatury oraz stałego niewielkiego przepływu (ok 1l/min)
mierzonego medium jest bardzo wrażliwa na błędy.
Dodatkowo ponieważ cząsteczki nie są mierzone bezpośrednio a po powiększeniu nawet 200 krotnym jakikolwiek błąd wynikający
z zabrudzenia filtrów, wydajności pompy, zanieczyszczenia toru pomiarowego mnożony jest przez taki właśnie faktor. Do tego mamy jeszcze konieczność stosowania
materiału eksploatacyjnego, który jest łatwopalną cieczą oraz dość długi bo trwający około godzinny okres stabilizacji cieczy po transporcie. Pełnego obrazu
dopełniają dość kosztowne i częste kalibracje. Sporą ilosć wad częściowo rekompensuje stosunkowo niska cena zakupu. Drugą technologią pomiarową jest DC lub ext.DC (Diffusion Charging, Extended Diffusion Charging) gdzie z dokładnością rzędu zaawansowanych systemów PEMS zliczane są cząstki stałe bezpośrednio. Technologia ta nie wymaga zużywających się materiałów eksploatacyjnych, jest niewrażliwa na wibracje i pozycję pracy. Spaliny wprowadzane są do komory pomiarowej z zastosowaniem efektu Venturiego bez użycia pompy co w połączeniu z nadciśnieniem czystej części czujnika PN (inteligentnego elektrometru) zapobiega kontaminacji mierzonej próbki. Cały tor pomiarowy jest wykonany z materiału antystatycznego PTFE i jest dodatkowo podgrzewany, aby zapobiegać stratom depozytowym oraz kondensacji zawartej w spalinach wody. Sześciokrotnie większy przepływ spalin w porównaniu z metodą CPC zapewnia wysoką stabilność pomiarów i pozwala wykonać cały test na niskich obrotach silnika (w czasie 30s vs CPC kilka minut) co jest działaniem pro środowiskowym i mniej stresuje zarówno silnik jak i obsługę czy właściciela badanego pojazdu.
Długą listę zalet dopełnia atrakcyjna w stosunku to jakości (powtarzalności, dokładności) wykonywanych pomiarów cena urządzeń działających w tej technologii, która jeśli uwzględnimy koszty eksploatacyjne koresponduje z teoretycznie tańszymi w zakupie urządzeniami opartymi o metodę CPC.

Aktualne przepisy UE, określane jako Euro 6, określają limit emisji NOx dla nowych pojazdów osobowych z silnikiem Diesla na poziomie 80 mg/km. To istotne zmniejszenie w porównaniu do poprzedniej normy Euro 5, gdzie wartość ta wynosiła 180 mg/km.